S: Huomenta.

L: Huomenta. Killan toimistossa on kahvia, jos maistuu.

S: Ähh, kittasin sitä jo aamulla, ei kyl pysty enää.

L: Okei. 

S: Ooks keksiny mitää jännää?

L: Ainahan mä oon. Mietin elementtejä et mitä ne vois ol täs maailmas.

S: Okei, mihi päädyit?

L: No ku mä en halua mitää tyypillistä niinku vesi, tuli..

S: Hmm, ilma ja maa tai luonto mitä niit ny onkaa.

L: Nii! Ku vesi ja jää on kans välil elementtei mut se on tosi tyhmää ku ne on kuitenki sama periaattees. Mä ajattelin et mul vois ol vaikka kylmä ja kuuma. Sillai tieteellisesti paljon fiksummat vastakohdat ja ku täs mun maailmas on paljon tiedettä ja logiikkaa mukana ni se kävis enemmän järkeen.

S: Kylmä ja kuuma..mut..eihän ne käytännös oo ees niinku..hmm..ei ne oo mitää semmosta mitä vois koskee niin ku..

L: Joo mut ne oiski ne määritelmät vaa ja sit ne ilmenis kuitenki tulena ja jäänä esimerkiks. Sit mä mietin et ku ne on vastakohdat niin sit ois niide lisäks muita vastakohtia kuten esimerkiks elämä ja kuolema.

S: Elementit kylmä, kuuma, elämä ja kuolema..

L: Nii. Elämä ja kuolema muodostais semmosen fyysisistä ominaisuuksista irrallisen vastakohtaparin ja sit kuuma ja kylmä olis toinen vastakohtapari jotka ilmenee asiois mitkä pystytää näkee ja sillee.

S: Ehkä mä oon niin tottunu näihi tyypillisiin elementteihin et noi kuulostaa niin jotenki..ku ei ne oo elementtejä ni ehkä sit pitäis keksii joku toinen sana kuvailee niitä tai jotai. 

L: Nii..no mä mietin kans et niide välil vois kans ol sitä et kuuma ja elämä olis lähempänä toisiaan koska elämänpalo ja sen semmoset kun taas kylmyys ja kuolema sopis keskenään paremmin yhteen. Et jos oot velho joka käyttää kuumuutta aseena niin oot taipuvaisempi tukemaan elämää kans. Sit vois ol jotain poikkeuksia kans mut toi ois se peruskonsepti.

S: No okei, toi kuulostaa joo fiksulta. Hmm, joo-o joo-o, on tossa kyl ihan potentiaalia.

L: Noni! Ei pidä heti tyrmätä uusia juttuja!

S: Joo joo, elä kiusaa! Ehkä mä käyn sittenki hakees sitä kahvia, tuoks mä sul kans?

L: En mä kahvii tarvii mut siel pakkases on eskimoita! Tuo mul yks semmone!

S: Pitäiskö tää rinnastaa nyt et mä oon elämän puolel ku otan kuumaa kahvia ja sä kuoleman ku otat kylmää jäätelöä?

L: Alas mennä sit jo!