Olen täytekakku vain, päällä puisen tammipöydän/

Kenestä pöydän herkuista, ystävän mä vielä löydän.

Olen täytekakku vain ja vieressäni makaa/

käärretorttu koristeltu päältä sekä takaa.

 

Mä kysyn "Hei, jos mahdollista, voisitko sä illallista, kanssain tulla nauttimaan niin toisiimme tutustutaan?" 

 

Käärretorttu päätään pudistaa/

se ei tahdo vaihtaa maisemaa.

Se kokee että sokerikulho/

on sen unelmien urho.

 

Olen täytekakku vain, päällä puisen tammipöydän/

Kenestä pöydän herkuista, ystävän mä vielä löydän.

Olen täytekakku vain ja vieressäni makaa/

jäätelökakku koristeltu päältä sekä takaa.

 

Mä kysyn "Hei, jos mahdollista, voisitko sä illallista, kanssain tulla nauttimaan niin toisiimme tutustutaan?" 

 

Jäätelökakku päätään pudistaa/

Täytekakut sitä ahdistaa.

Se mieluumin odottaa/

kaunista marsipaania.

 

Olen täytekakku vain, päällä puisen tammipöydän/

Kenestä pöydän herkuista, ystävän mä vielä löydän.

 

Sitten minut leikataan, osa minusta poistetaan.

Suut täynnä makeaa, vieraat nauttivat olostaan.

Suurta kiitosta annetaan, ei täytekakkua parempaa,

ole olemassakaan.

 

Mutta miksi/

Näin hyvää/

Eivät toiset huomaakkaan.

Eivät ennen kuin/

se kaikki hyvä/

pois jo katoaa.