Iske veitsi kohtisuoraan käsivarteeni niin, että sen terä taipuu osuessaan luuhuni. Tahdon nähdä sen kohoavan lihastani ilmaan kahva ylöspäin. Tahdon tuntea sen viillon, joka tuntuu partaveitsenteriltä hampaiden välissä. Tartu veitsen kahvasta ja viillä liha kädestäni. Veistele se puhtaaksi kaikesta. Erota pehmeä kovasta ja pyyhi veri valkoiseen lakanaan. Katso kiiltävää terää, josta heijastuu kylmä katseesi. Tartu korvaani ja viillä se irti. Nuolaise tällä kertaa verta veitsenterältä ja peittele inhoavaa katsettasi; Esitä sellaista, joka nauttisi siitä.

Sano, ettet ole vielä lopettanut. Sano:

"Pahin on vielä edessäpäin", ja lauseen jälkeen iske veitsi jalkaani. Tee nopeita pistoja, jotka ovat syviä ja leviävät alhaalta ylös. Minä valahdan polvilleni ja sinä käsket minua rukoilemaan Jumalaa. Pistä minut itkemään. Pistä minut anelemaan armoa. Potkaise päähäni, niin minä kaadun selälleni. Istu hajareisin vyötäröni päälle. Pidä veistä kaksin käsin pääsi päällä. Iske se kovalla voimalla vatsaani ja käännä sitä siellä. Laita molemmat kätesi haavasta sisään ja venytä sen reunoja. Älä välitä huudoistani.

Venytä alahuultani ja leikkaa se irti. Tökkää oikea silmäni sokeaksi veitsenterällä. Odota muutama minuutti ja jos olen vielä hengissä, anna minun kärsiä. Aseta veitsenterä hellästi kaulalleni ja katso minua silmiin (silmään). Anna minun rauhassa tuijottaa kauniisiin vihreisiin silmiisi. Anna minun nähdä sinun kauneutesi minun vereni tahraamana. Anna minun sanoa sinulle: "Voitko antaa anteeksi rakas?"

Älä suostu.